måndag 23 april 2012

Delat

När jag började läsa på juristprogrammet, var jag nog mest rädd för vassa armbågar och att hinna med allt man bör göra. En sak har jag i alla fall konstaterat efter lite mer än en halv termin. Vissa saker är precis som man trodde, men det mesta är inte alls så. Alla är inte supersjälvsäkra supermänniskor med siktet inställt på att tjäna alla pengar i världen(finns säkert nån men men) De flesta är ganska vanliga, många olika bakgrunder även om man kan skönja en viss politisk överhängande tillhörighet och att en viss stadskärnepreferens så kan man ändå urskilja så mycket mer. Dessutom hjälper och glädjs jag mer åt mina klasskamrater än vad jag kunnat ana. 
Och den uppskattning man får av att dela med sig av sina seminarieanteckningar var väldigt förbluffande. Det kommer bli 4,5 bra år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar